• Innbundet
  • Roman – bestselgere

Den ene pluss en – Jojo Moyes – Roman

Elisabeth Haukeland – oversetter

Innbundet

kr. 119,-

Livet til Jess er virkelig kaotisk: Med to jobber, to barn og en stinkende hund forsøker hun å gjøre det beste ut av hverdagen. Plutselig får datteren hennes en fantastisk mulighet av sorten som bare kommer en gang i livet, men hva hjelper vel det når Jess slett ikke har råd til å gripe den? Inn i livene deres kommer den kjekke Ed Nicholls – en mann som tilsynelatende har alt: Ed er rik, suksessfull og i Jess sin øyne, ekstremt arrogant. På overflaten lever de to vidt forskjellige liv, men Ed vet utmerket godt hva det vil si å være alene med tøffe utfordringer. Han har tid og lyst til å hjelpe Jess, men kan han det, når hans eget liv nylig ble snudd på hodet og han selv går en høyst usikker fremtid i møte? Den ene pluss en er en svært rørende, morsom og fengslende historie om den kjærligheten og vennskapet som kan oppstå under de mest usannsynlige omstendigheter – skrevet av Jojo Moyes, forfatteren bak bestselgeren Et helt halvt år.

kr. 119,-

Om Jojo Moyes

Jojo Moyes riktige navn er Pauline Sara Jo Moyes Arthur. Hun føddes i 1969 og vokset opp i London og er idag romanforfatter på heltid.

Moyes arbeidet lenge som journalist, i hele 10 år, 1 år av disse på South China Morning Post i Hong Kong og 9 år på The Independent i London. På The Independent arbeidet hun også som Nyhets Reporter, «Assistant News Editor» og «Arts & Media Correspondent».

Jojo fikk sitt internasjonale gjennombrudd i 2010 med boken Me Before You (Et helt halvt år), boken ble en suksess verden over. Hun har vært romanforfatter på heltid sen 2002, så det tok over 10 år innen hun slo gjennom på alvor. I Norge har Jojo vært på bestselgerlisten med både denne boken og The One Plus One (Den ene pluss en). Jojo Moyes har solgt over 700.000 bøker i Norge.

Moyes bor sammen med mannen, journalisten Charles Arthur og sine 3 barn på hennes går i Essex der hun også skriver sine bøker.

9.5 Total Score

Add your review